A experiência docente como ponto de partida para uma reflexão sobre a formação de professores para a Educação Profissional
Keywords:
Educação Profissional, Formação de professores, Saberes, IdentidadesAbstract
Dialogando com um contexto em que se multiplicam as vagas ofertadas na Educação Profissional (EP) no país, analisamos aqui os desafios enfrentados e os impasses da docência nessa modalidade, sempre referenciados nos discursos desses docentes, provenientes de inúmeras outras áreas de formação. Destacam-se os sentidos conferidos pelos docentes da EP à relação com os alunos, aos diversos saberes acionados nessa relação, à hierarquização e, ainda, aos processos identitários manejados nas práticas educativas. A partir desse quadro, busca-se problematizar a atualmente desregulamentada e praticamente inexistente Formação Inicial e Continuada de professores para os cursos profissionalizantes.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.