Educación divertida

Autores/as

  • Jarbas Novelino Barato

DOI:

https://doi.org/10.26849/bts.v46i2.834

Palabras clave:

Educação, Trabalho

Resumen

Reseña de los libros

COLLODI, Carlo. Pinocchio. New York: New York Review of Books, 2009.

POSTMAN, Neil. Amusing ourselves to death: public discourse in the age of show business. New York: Penguin Books, 1985.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

AGOSTINHO, Santo. Confissões. Lisboa: Livraria do Apostolado da Imprensa, 1958.

BARATO, Jarbas N. Aqui agora: novas tecnologias e ensino municipal. Revista Brasileira de Tecnologia Educacional, Rio de Janeiro, n. 119-120, jul./out. 1994.

BOORSTIN, Daniel. The image: a guide to pseudo-events in America. New York: Vintage Books, 1987.

BROUDY, Harry. S. Types of knowledge and purpose of education. In: ANDERSON, Richard. C.; SPIRO, Rand J.; MONTAGUE, William E. (ed.). Schooling and the acquisition of knowledge. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, 1977.

COLLODI, Carlo. Pinocchio. New York: New York Review of Books, 2009.

NARDI, Bonnie A.; O´DAY, Vicki L. Information ecologies: using technology with heart. Cambridge, MA: The MIT Press, 1999.

NORMAN, Donald. Things that make us smart: defending human attributes in the age of the machine. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company, 1993.

POSTMAN, Neil. Amusing ourselves to death: public discourse in the age of show business. New York: Penguin Books, 1985.

SIMULAÇÕES em educação: exemplo clássico. Boteco Escola: ensaios sobre o uso de blogs em Educação. [S. l.], 26 jan. 2011. Disponível em: https://jarbas.wordpress.com/2011/01/26/simulacoes-em-educacao-exemplo-classico/ . Acesso em: 20 de jul. 2020.

TURKLE, Shery. Alone together: why we expect more from technology and less from each other. New York: Basic Books, 2011.

WEST, Rebecca. Afterword. In: COLLODI, Carlo. Pinocchio. New York: New York Review of Books, 2009.

Publicado

2020-08-28

Cómo citar

Novelino Barato, J. (2020). Educación divertida. Boletín Técnico De Senac, 46(2). https://doi.org/10.26849/bts.v46i2.834

Número

Sección

Resenha

Artículos más leídos del mismo autor/a

> >>