Fatores que influenciam a melhoria do desempenho no Saresp: um estudo em duas escolas
Keywords:
Saresp, Avaliação do ensino, Ensino de MatemáticaAbstract
Este trabalho apresenta aspectos e ações desenvolvidos em duas escolas que obtiveram avaliações positivas no Sistema de Avaliação de Rendimento Escolar do Estado de São Paulo (Saresp) em 2007. São analisadas entrevistas com diretores e coordenadores das duas escolas que obtiveram melhores pontuações em Matemática de uma diretoria de ensino do sistema público do estado de São Paulo. Foi apontado pelos gestores que o resultado positivo deve-se, entre outros fatores, ao corpo docente ser estável e entrosado; aos espaços escolares estarem conservados, utilizados e aproveitados; e à equipe gestora, por exercer sua função com aceitação e colaboração dos professores, auxiliares, alunos e familiares.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.