Formação docente: que tipo de profissional formar?
Keywords:
Profissionais da educação, Formação docente, Formação integral, Professor reflexivo, Prática transformadoraAbstract
Este artigo busca refletir e analisar de forma crítica como se dá o processo de formação docente, diante dos desafios da realidade educacional: como se deve agir para atuar de forma crítica e política na realização do trabalho docente? Nesse sentido, o Curso de Formação de Professores surge como instância fundamental, um espaço de formação de profissionais intelectuais que refletem e agem sobre o saber e a prática docente. Torna-se cada vez mais urgente questionar a forma pela qual o saber tem sido produzido e divulgado aos professores em sua formação.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.