Considerações livres de um educador brasileiro sobre os 50 anos da nossa Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional
Abstract
O artigo apresenta considerações pessoais do autor a propósito das cinco décadas de história da regulamentação máxima da Educação no Brasil: a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, mais conhecida como LDB. No formato de depoimento, o texto revela as impressões de quem vivenciou a evolução da educação de um ponto de vista privilegiado: na perspectiva de um educador que se comprometeu diretamente com o desenvolvimento histórico da educação brasileira, participando ativamente de Conselhos de Educação nos níveis Nacional, Estadual e Municipal.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.