O trabalho educa: reflexões sobre a aprendizagem mediada por obras
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v45i1.749Abstract
Review from the book
BARATO, Jarbas Novelino. Fazer bem feito: valores em educação profissional e tecnológica. Brasília, DF: UNESCO, 2015.
Downloads
References
BARATO, Jarbas Novelino. Fazer bem feito: valores em educação profissional e tecnológica. Brasília, DF: Unesco, 2015. Disponível em: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233600. Acesso em: 5 abr. 2019.
DIAS, Isabel Simões. Competências em Educação: conceito e significado pedagógico. Revista Semestral da Associação Brasileira de Psicologia Escolar e Educacional, São Paulo, v. 14, n. 1, p. 73-78, jan./jun. 2010.
MORAES, Gustavo Henrique. Identidade de escola técnica vs. vontade de universidade: a formação da identidade dos Institutos Federais. 2016. 356 p. Tese (Doutorado em Educação) – Faculdade de Educação, Universidade de Brasília, Brasília, 2016.
RIBEIRO, Darcy. O povo brasileiro: a formação e o sentido do Brasil. 2. ed. São Paulo: Companhia das Letras, 2000.
ROSE, Mike. O saber no trabalho: valorização da inteligência do trabalhador. São Paulo: Ed. Senac São Paulo, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.