Estratégias de mediação online na perspectiva discente: um estudo de caso com o uso do software Alceste
Keywords:
Mediação pedagógica, Educação a Distância, Estratégias pedagógicas, Software AlcesteAbstract
Este artigo busca compreender a perspectiva dos alunos de um curso a distância sobre a mediação pedagógica. Como instrumento de coleta de dados, foi feito um recorte do questionário e selecionou-se uma questão aberta que foi trabalhada por meio da análise de conteúdo, utilizando-se o software Alceste. Na análise qualitativa, originaram-se quatro classes, sendo analisadas as classes 1 e 4 por serem as mais próximas semanticamente. Quanto à perspectiva sobre a mediação, o estudo mostrou que esta engloba a promoção de discussões, acompanhamento do desenvolvimento dos alunos, assistência aos alunos e momentos de interação mediador/aluno que foram identificados pelos estudantes como “tira-dúvidas”.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.