Competências na Educação Profissional - é possível avaliá-las?
Palavras-chave:
Vocational Training, Competence, Evaluation, Cognitive Resources, Competence MobilizationResumo
This article seeks to stimulate reflection on a burning issue: have vocational training institutions been able to evaluate competences, or would it be more prudent to think that what is being evaluated are resources – various knowledges – which have the potential to mobilize those competences? Taking into account that a competent practitioner is one who tackles unexpected situations, who builds his/her competences on a ongoing basis, live and in full color, how can we judge, in a categorical fashion, whether or not one is competent in the framework of his/her training? Such questions are the backdrop for a discussion initiated in the article with the concept of the theme complexity and, consequently, with the need for analyzing the multiple aspects involved in evaluating competences.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Compromisso de Disponibilização dos Trabalhos em Licença Creative Commons
O Boletim Técnico do Senac será disponibilizado por meio da licença BY NC, de forma gratuita e sem fins comerciais.
Em vista disso, ao submeter seus trabalhos para avaliação, os autores se comprometem a providenciarem a disponibilização de seus trabalhos pela licença Creative Commons BY NC junto ao website <https://br.creativecommons.org>, dispensando, assim, a necessidade da assinatura de qualquer documento ou contrato com o Senac para regular a disponibilização de seus trabalhos no Boletim Técnico do Senac.
O(s) autor(es)declaram, ainda, que reconhecem o Boletim Técnico do Senac como periódico eletrônico de acesso livre, cujas Políticas e Diretrizes para Autores estão à disposição para conhecimento em seu sítio oficial na web, a saber – www.bts.senac.br – e que as mesmas podem ser modificadas a qualquer tempo, ficando imediatamente qualquer nova condição publicada on-line.