A OIT nos primórdios da institucionalização do ensino técnico-profissional

Autores

  • Marcela A. Pronko

Palavras-chave:

Professional education, Industrial learning, International agencies, History, ILO

Resumo

The International ILO Conferences have played (and continue to play) an important and differentiated role in the construction of agent networks and in the dissemination of proposals, not just by the content of its resolutions, but by the specific dynamics of its composition and operation. Therefore, the porpose of this article is to analyse the ILO’s activities in the definition of technical-professional teaching models and the influence in the process of institutionalizing professional education through the ILO’s recommendations in 1939 about this subject.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2003-01-30

Como Citar

A. Pronko, M. (2003). A OIT nos primórdios da institucionalização do ensino técnico-profissional. Boletim Técnico Do Senac, 29(1), 40–51. Recuperado de https://bts.senac.br/bts/article/view/528

Edição

Seção

Artigos

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.