Competências, qualificação e avaliação: observações sobre práticas pedagógicas e educação profissional

Autores

  • Suzana Barros Corrêa Saraiva
  • Máximo Augusto Campos Masson

Palavras-chave:

Evaluation, Profissional education, Competences, Working processes

Resumo

This article analyses the debate on new paradigms of the profissional education in the realm of the social processes. In this context it emphasizes evaluation as an strategic element for the democratization of the educational and social processes, inline with theoretical references related to the social sciences, specially those developed by Pierre Bourdieu, in what concerns the fields of education and economics as well as the relations between them, in the context of contemporary capitalism. The article also discusses possible differences between the so-called pedagogy of competences and other methodological approaches within the scenario of professional education.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2003-05-30

Como Citar

Barros Corrêa Saraiva, S., & Campos Masson, M. A. (2003). Competências, qualificação e avaliação: observações sobre práticas pedagógicas e educação profissional. Boletim Técnico Do Senac, 29(2), 42–48. Recuperado de https://bts.senac.br/bts/article/view/524

Edição

Seção

Artigos

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.